Po ponuke originálnych futbalových dresov pokračuje predstavovanie nového oblečenia účastníkov EURO 2012. Záverom februára sa uvedenia svojich nových náhradných dresov dočkalo aj Chorvátsko.
Nové modré chorvátske dresy sú charakteristické výrezom, v ktorom sa nachádza tradičný bielo-červený šachovnicový vzor. Podľa dizajnérov spoločnosti Nike má tento nový vzhľad symbolizovať, že aj keď budú hrať chorvátski reprezentanti ďaleko od svojho domova, ich tradičný symbol budú mať naďalej pri svojich srdciach.
V šachovnicovom výreze nájdeme aj znak Chorvátskeho futbalového zväzu, oproti ktorému je už na dominantnej modrej časti umiestnené biele logo americkej spoločnosti Nike. K modrým tričkám budú mať “Vatreni” najčastejšie oblečené modré trenírky a modré štulpne, na ktorých je taktiež viditeľný populárny šachovnicový vzor.
Aj nové chorvátske dresy sú ľahšie o 23 percent oproti tým, ktoré mali reprezentanti tejto krajiny k dispozícií pred štyrmi rokmi. Vylepšený systém DRI-Fit reguluje telesnú teplotu hráčov, odsáva pot a udržuje tak hráčov v pohodlí a suchu. Pri výrobe každého nového chorvátskeho dresu sa spotrebovalo priemerne 13 plastových fliaš.
Chorvátsko je trojnásobným účastníkom európskeho šampionátu, keď od vyhlásenia nezávislosti chýbalo na EURE len raz – v roku 2000 v Holandsku a Belgicku. Najlepšie Chorváti obstáli pred štyrmi rokmi, keď ako štvrťfinalista skončili v celkovej klasifikácií na piatom mieste.