Na zahraničných weboch sa objavila zaujímavá štúdia spoločnosti Sporting Intelligenece. Tá sa zamerala na predajnosť originálnych futbalových dresov svetových veľkoklubov. Najviac fanúšikov majú na základe tohto meradla anglický Manchester United a španielsky Real Madrid.
Anglický klub dominuje v predajnosti originálnych dresov americkej značky Nike, keď s 1,4 miliónmi predaných kusov ročne porazil aj katalánsky veľkoklub FC Barcelona, ktorý zaostáva o štvrť milióna. Na treťom mieste sa umiestnil londýnsky Arsenal, ktorý patrí medzi kvarteto najpopulárnejších tímov v rámci anglickej najvyššej súťaže. Štvrté a piate miesto medzi klubmi, ktoré hrávajú v dresoch amerického výrobcu, obsadili talianske celky – originálne futbalové dresy Juventusu si ročne kúpi takmer pol milióna fanúšikov, predajnosť oblečenia Interu Miláno je na úrovni 425 000.
Priemerná predajnosť dresov Nike v posledných 5 rokoch
1. Manchester United | 1,4 milióna ks | |
2. FC Barcelona | 1,15 milióna ks | |
3. Arsenal | 800 000 ks | |
4. Juventus | 480 000 ks | |
5. Inter Miláno | 425 000 ks |
Rovnaké čísla predajnosti ako Manchester United dosiahol aj Real Madrid. Španielsky veľkoklub kraľuje v predajnosti dresov v skupine klubov, ktoré oblieka nemecká značka Adidas. Biely balet predá každý rok takmer o pol milióna originálnych dresov viac ako londýnska Chelsea. Dresy od nemeckého dodávateľa si ročne kúpi takmer 900 000 fanúšikov Bayernu Mníchov a len o niečo menšie čísla dosiahol v piatich posledných sezónach aj FC Liverpool. Ten však už od tohto ročníka oblieka americká spoločnosť Warrior. Popularitu talianskych klubov podčiarklo piatym miestom AC Miláno, ktoré ročne predá približne 350 000 kusov.
Priemerná predajnosť dresov Adidas v posledných 5 rokoch
1. Real Madrid | 1,4 milióna ks | |
2. Chelsea | 910 000 ks | |
3. Bayern Mníchov | 880 000 ks | |
4. Liverpool | 810 000 ks | |
5. AC Miláno | 350 000 ks |
Štúdia Sporting Intelligence tak vyvracia fámy o tom, že kluby ročne predajú niekoľko miliónov svojich dresov. Pre úplnosť dodajme, že štatistiky boli vypočítané na základe predajov originálnych dresov od spoločností Adidas a Nike a nezahŕňajú tak falzifikáty, či rôzne lacnejšie napodobneniny. Priemerná ročná predajnosť bola vypočítaná na základe čísiel z posledných piatich sezón (2007/08 – 2011/12).