Čo týždeň dal 1/2020

Od dnes som na tomto webe pripravil menšiu novinku. Svet dresov prinesie každú nedeľu zhrnutie uplynulého týždňa. Vždy sa budem snažiť vybrať zopár zaujímavostí, ktoré sa stali vo svete futbalových dresov. V premiérovom dieli sa ich nazbieralo hneď päť. Ak sa vám táto myšlienka páči, nezabudnite napísať svoj názor do komentárov!


Kórejský DAC

AndrejBB upozornil v komentároch na kuriozitku z kórejskej ligy. Tamojší tím Incheon United predstavil ešte v závere mája nové dresy od spoločnosti Macron. Do oka nám padol hlavne druhý brankársky dres, ktorý má žlto-modré prevedenie. Je totiž úplne rovnaký ako aktuálne domáce dresy DAC Dunajská Streda a to dokonca aj v takých detailoch ako prúžky na zadnej strane výstrihu… Je skvelé, že Macron vyrába nekatalógové dizajny aj pre menšie svetové tímy, akými sú nepochybne aj tie slovenské, či kórejské, škoda len, že potom rovnakú farebnú kombináciu využije pri viacerých z nich.

Aktualizácia: Martin upresnil, že sa jedná len o katalógový model Campus, takže v tom prípade sa až o takú kuriozitu nejedná :-)


Krvavý Arsenal

Na svetových weboch zameraných na futbalové oblečenie sa aj tento týždeň objavilo množstvo uniknutých fotografií nových dresov určených pre budúcu sezónu 2020/21. Osobne ma veľmi pobavili reakcie na nový náhradný dres Arsenalu, ktorý viacerí fanúšikovia prirovnali k oblečeniu ako vystrihnutému z nejakého amerického krváku. Gunners by sa totiž mali v budúcom ročníku predstavovať proti červeným tímom v bielych dresoch s tmavočervenou textúrou. Pôvodným zámerom dizajnérov nemeckej spoločnosti Adidas bolo, aby pripomínala mramorové podlahy, či obklady z útrob štadióna Highbury. V realite však naozaj dresy vyzerajú skôr ako biele tričká pokryté prúdmi čerstvo stekajúcej krvi. Upíri budú mať z tohto oblečenia nepochybne radosť ;-)


Nikdy nevydané dresy Maroka

Ďalšia zaujímavosť sa viaže k reprezentácii Maroka. Tú od aktuálneho ročníka oblieka nemecká spoločnosť Puma, ktorá na jeseň predstavila aj dresy v tradičných národných farbách – červenej a zelenej. O spoluprácu so severoafrickou reprezentáciou súperila s francúzskym výrobcom Le Coq Sportif. A práve oblečenie od tejto značky sa v priebehu týždňa objavilo na známom zahraničnom webe Footy Headlines. Ten zverejnil fotky nikdy nevydaného zeleného dresu, ktorý by mala marocká reprezentácia k dispozícii v prípade podpísania kontraktu s francúzskym dodávateľom. Zelené tričká zaujmú najmä textúrou vo vrchnej časti, ktorá je inšpirovaná marockou architektúrou, či výrazným červeným kohútom reprezentujúcim logo francúzskeho výrobcu.


10-ročný návrhár James

Talianska spoločnosť Erreà, ktorá je našim priaznivcom známa aj vďaka dresom Pohronia a Zlatých Moraviec, usporiadala ďalšiu súťaž, v ktorej mohli detskí fanúšikovia nakresliť dres jednému z talianskych tímov. Tentokrát sa jednalo len o regionálny klub R. C. Codogno 1908, ktorý hráva nižšiu súťaž v Lombardsku. Jeho hráči si budú v novej sezóne obliekať tričká s motívom vlka, ktorý v súťaži na Instagrame zvíťazil s 1 735 hlasmi. Autorom víťazného návrhu je len 10-ročný James. Pripomeňme, že podobnú súťaž usporiadal taliansky dodávateľ aj v priebehu apríla, kedy mladí dizajnéri navrhovali oblečenie druholigovému tímu Pescara Calcio. A niečo podobné svojho času vymysleli aj v nemeckom Wolfsburgu, kde nechali fanúšikom navrhnúť dresy pre ročník 2012/13.


Česko medzi najvernejšími

Argentínsky web PlanetaFobal.com sa pozrel na najdlhšie partnerstvá výrobcov dresov a národných tímov. Medzi Top 20 reprezentáciami nechýbajú ani bývalí majstri sveta – Taliansko, Argentína, Brazília, Španielsko, či Nemecko, ale aj menej zvučnejšie futbalové krajiny ako Lotyšsko, Moldavsko alebo Estónsko. Zaujímavosťou je, že v najvernejšej dvadsiatke sú až traja naši geografickí susedia. Maďarskú reprezentáciu oblieka Adidas už 25 rokov, no absolútnym rekordérom sú Rakúšania, na dresoch ktorých sa objavilo logo spoločnosti Puma už v roku 1976 (pred 44 rokmi). Práve nemecký výrobca je spojený už 26 rokov aj s českým národným výberom, ktorý po rozdelení Československa nemal iného partnera a v rebríčku obsadil štvrtú priečku. Pre zaujímavosť, naša reprezentácia vystriedala už štyroch výrobcov a doteraz najdlhšie ostala verná značke Nike. Americká spoločnosť obliekala slovenský výber nepretržite 11 rokov (1995 – 2005) a je aj jeho aktuálnym dodávateľom.

3 thoughts

Napísať odpoveď pre martinbuceksc Zrušiť odpoveď

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s