Dresy FC Valencia 2019/2020

Štvrtú priečku v sezóne 2018/19 obsadila v španielskej lige FC Valencia. Klub z východného pobrežia krajiny zmenil pred štartom poslednej sezóny dodávateľa, Netopierom tak už pre sezónu 2019/20 pripravila trojicu nových dresov nemecká spoločnosť Puma.

Dresy boli predstavené so sloganom „El Fútobl es de los Valientes“ – „Futbal je pre odvážnych.” Dizajn nového oblečenia dostal názov Valentía, čo je pomenovanie mesta v čase, kedy bolo založené Rimanmi a v španielskom jazyku znamená odvahu. Na oblečenie šesťnásobného majstra krajiny sa opäť vracia výraznejšie aj oranžová farba, ktorú nájdeme aj na sedadlách miestneho štadióna Mestalla.

Na bielych tričkách zaujme véčkový oranžový výstrih, od ktorého sú umiestnené smerom k pleciam čierne pruhy zakončené bielym emblémom výrobcu dresov. Čierne trenírky sú doplnené jemnými oranžovými prúžkami v spodnej časti. Domácu variantu kompletizujú biele štulpne, na ktorých nájdeme čierne pruhy s oranžovým lemovaním.

Náhradné dresy sú v čiernej farbe a zaujmú špecifickou oranžovou textúrou inšpirovanou ohňom. Ich dizajnové označenie znie „Las Fallas” a vzdávajú poctu rovnomennému podujatiu, ktoré sa každoročne koná práve vo Valencii. Počas festivalu ohňa a vášne sú v celom meste vystavené rôzne súsošia, ktoré sú v poslednú noc, tzv. „Nit de la Cremà” spálené a premenené na popol spomienok.

V klube z tretieho najväčšieho španielskeho mesta došlo aj k zmene sponzorov – po novom na dresoch nájdeme reklamy na stávkovú spoločnosť bwin, čínskeho výrobcu pneumatík Sailun Tyre, finančnú platformu Libertex a na trenírkach dokonca aj na českú automobilku Škoda. Tá je partnerom klubu od vlaňajšieho septembra. Dresy určené pre zápasy na ihriskách súperov dopĺňajú oranžové trenírky a čierne štulpne.

Tretie oblečenie je v svetlomodrej farbe a inšpiráciou pre jeho vzhľad sa stali dresy zo začiatku 90. rokov. Aj v tom čase obliekala klub nemecká spoločnosť Puma, ktorá si takto zaspomínala na svoju skoršiu spoluprácu s Valenciou. Jej hráči sa predstavovali na súperových ihriskách v modrej farbe aj v roku 1992, kedy bolo založené tréningové centrum Ciudad Deportiva v Paterne, ktorá sa nachádza severozápadne od Valencie.

Dresy sú v takmer totožnej modrej farbe ako pred 30 rokmi. Zmenou prešla textúra, na ktorej sa po novom objavujú už aj vlny, ktoré súvisia s umiestnením mesta na pobreží. Naopak, z koncov rukávov či okolia výstrihu zmizli žlto-červené pruhy prevzaté z mestskej vlajky. Oblečenie dopĺňajú svetlomodré trenírky a svetlomodré štulpne s dvojicou bielych pruhov.

Modré dresy Valencie zo začiatku 90. rokov.

V širokej palete dresov sa nám počas aktuálnej sezóny predstavili aj gólmani Valencie. Tí si obliekajú brankárky model Puma Cup, ktorý majú k dispozícií v zelenom, ružovom, či belasom prevedení. Ďalšou z možností je aj jeho čierna verzia, ktorá vďaka použitej textúre na rukávoch trochu pripomína hráčske dresy. Namiesto oranžovej sú tu však prítomné odtiene žltej a ružovej.

Valencii patrí v reštartovanej španielskej súťaži po 32. kole ôsma priečka, keď doteraz nazbierala 46 bodov. Klub už skončil svoju pohárovú púť v Lige majstrov, kde dokázal v konkurencii Chelsea, Ajaxu a Lille vyhrať svoju základnú skupinu, no v jarnom osemfinále nestačil na Atalantu Bergamo (1:4 vonku, 3:4 doma).

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s