Čo týždeň dal 6/2020

Čo týždeň dal
Autor: Myso

V šiestom vydaní týždenníka prezradíme, čo naozaj inšpirovalo dizajnérov spoločnosti Puma pri nových dresoch Borussie Dortmund, z pohľadu oblečenia si zrekapitulujeme čerstvého víťaza Slovenského pohára, pozrieme sa na najkrajšie dresy Barcelony v histórií a pristavíme sa aj pri aktuálnom zákaze reklám na stávkové spoločnosti v Španielsku. V závere nebude chýbať ani prehľad vybraných dresov predstavených v posledných dňoch. Príjemné čítanie!


Čo inšpirovalo nové dresy Dortmundu?

O nových dresoch Dortmundu už bola zmienka na tomto webe pred niekoľkými týždňami. Hneď po úniku prvých obrázkov ich totiž vďaka použitej textúre vtipne prirovnali k pokémonovi Electrobuzovi. Tento týždeň ale Footy Headlines zverejnili článok, v ktorom bola odhalená skutočná inšpirácia nápaditého žlto-čierneho dizajnu. Pracovníci nemeckej spoločnosti Puma sa inšpirovali dortmundskou stanicou metra Westfalenhallen. Práve tá je vstupnou bránou pre všetkých fanúšikov Borussie, ktorí sa vydávajú povzbudiť svoj klub na domovský štadión Signal Iduna. Čierne pruhy na dresoch tak podľa slov dizajnérov reprezentujú ružicu kompasu, ktorý sa nachádza na podlahe v útrobách spomínanej stanice.


Slovan vyhral prvýkrát pohár v bielom

Hráči bratislavského Slovana získali počas tohto týždňa už deviaty domáci pohár v ére samostatného Slovenska. Vôbec po prvýkrát sa im to podarilo v bielych dresoch. Futbalisti z Tehelného poľa triumfovali väčšinou vo svojom tradičnom belasom oblečení. Výnimkou boli len úvodné úspechy v rokoch 1994 a 1997, kedy sa radovali z prvenstva v modrých dresoch a rok 2017, v ktorom vo finále nastúpili proti Skalici v čiernych farbách. Podobne ako pri majstrovských tituloch, drvivú väčšinu triumfov zaznamenali belasí v oblečení od nemeckej spoločnosti Adidas, len jediný krát sa radovali v dresoch značky Nike (2010).

Premiérový zisk Slovenského pohára v bielych dresoch po víťazstve 1:0 nad Ružomberkom.

Fanúšikovia vybrali najkrajšie dresy Barcelony

Zahraničný web Museum of Jerseys usporiadal v priebehu minulého týždňa anketu, v ktorej jeho návštevníci vyberali najkrajšie dresy Barcelony v histórii. Hlasovania sa zúčastnilo takmer 2 000 priaznivcov futbalového oblečenia. Na treťom mieste sa so ziskom 8,1% hlasov umiestnili dresy zo sezóny 2009/10, v ktorých Blaugranas získali až štyri trofeje, keď zvíťazili v domácej La Lige, Európskom Superpohári UEFA, na MS klubov a takisto aj v Španielskom superpohári. Druhé miesto obsadilo so ziskom 8,8% oblečenie zo sezóny 2014/15, v ktorom Barcelona zaznamenala treble vďaka triumfom v domácej lige, domácom pohári a taktiež aj v prestížnej Lige Majstrov. Za najkrajšie boli označené výročné dresy, ktoré spoločnosť Nike pripravila Barcelone vrámci osláv storočnice klubu. Za oblečenie zo sezóny 1999/2000 hlasovalo 15,1% fanúšikov.

Tím Barcelony zo sezóny 1999/2000 oblečený vo víťazných dresoch.

Španielsko zakázalo na dresoch reklamy na stávkové spoločnosti

Od budúcej sezóny 2020/21 už nenájdeme na dresoch španielskych celkov reklamy na stávkové kancelárie. Stane sa tak vďaka novému zákonu, ktorý pripravil tamojší minister pre záležitosti spotrebiteľov Alberto Garzón. Zákon bol prijatý ako reakcia na viaceré podozrenia z ovplyvňovania zápasov druhej a tretej najvyššej španielskej súťaže. Názvy stávkových spoločností nebudú môcť byť použité ani v súvislosti s menami štadiónov. Táto zmena sa dotkne najmä ôsmich klubov La Ligy, ktoré doteraz sponzorovali rôzne stávkové kancelárie: FC Sevilla (Marathon Bet), FC Valencia (Bwin), ďalej trojica Levante UD, Deportivo Alavés a CD Leganés (všetci Betway), Granada CF (Winamax), RCD Mallorca (Betfred) a Osasuna Pamplona (Kirol Bet). Správu v sobotu priniesla aj slovenská tlačová agentúra TASR.


Prehľad dresov 28. týždňa

Ako to už býva v letnom období, aj 28. týždeň aktuálneho roka bol bohatý na predstavovanie nových dresov. Ešte počas minulého víkendu sme sa dočkali zápasovej premiéry nových náhradných dresov anglického AFC Bournemouth od spoločnosti Umbro. Taktiež bolo oficiálne predstavené aj nové oblečenie FC Porto od amerického dodávateľa New Balance alebo náhradné dresy londýnskej Chelsea od spoločnosti Nike. V pondelok potom uzreli svetlo sveta jedny z najočakávanejších dresov roka a to modro-červené dresy FC Barcelona. Pri nich je zatiaľ ešte pozastavený predaj fanúšikovskej verzie z dôvodu blednutia materiálu, ktoré sa objavilo pri kontakte s vodou alebo potom. Repliky dresov by sa mali dostať do predaja až v septembri, čo znepokojuje vedenie katalánskeho veľkoklubu, ktoré chce rokovať so spoločnosťou Nike o ušlom zisku. Ten by mal dosiahnuť údajne až 25 miliónov eur. Opäť pripomíname, že vybraným dresom sa budeme podrobnejšie venovať aj v samostatných článkoch.

1 komentár k “Čo týždeň dal 6/2020

Pridaj komentár

Naspäť na začiatok