Čo týždeň dal 28/2020

Čo týždeň dal
Autor: Myso

Druhý decembrový týždeň priniesol vianočné dresy Norimbergu, zaujímavosti zo skončenej skupinovej fázy Ligy majstrov, či nové retro dresy bratislavského Slovana. Predstavíme si aj program Kit Assistance Scheme, v ktorom Erreà vystrieda Macron a na záver sa pozrieme na bitku o Manchester, v ktorej United remizovali s City 0:0. Príjemné čítanie!


Vianočné dresy Norimbergu

V období pred koncom roka zvyknú niektoré tímy predstavovať špeciálnu edíciu dresov. V nemeckom Norimbergu sa tentokrát inšpirovali sladkou pochúťkou, ktorú môžete poznať pod názvom Norimberské perníčky – Nürnberger Elisenlebkuchen. Základom pre vianočnú edíciu oblečenia sa tak stali koláčiky okrúhleho tvaru vo vínovočervenej farbe ozdobené mandľami. Dresy vyšli v limitovanom náklade 2 500 kusov a dostupné sú v peknom darčekovom balení. Futbalisti nemeckého druholigistu si v nich zahrali dnes proti tímu Würzburger Kickers, ktorý zdolali 2:1.

📸 fcn-fan-shop.de


Štatistiky zo skupinovej fázy Ligy majstrov

Tento týždeň sa skončila skupinová fáza Ligy majstrov, v ktorej sme tak spoznali 16 postupujúcich do jarnej vyraďovacej fázy ako aj ďalších 8 celkov, ktoré zabojujú o trofej v Európskej lige UEFA. Anglický bloger Gavin Hope zverejnil pri tejto príležitosti niekoľko zaujímavých štatistík. V tohtoročnej edícii najprestížnejšej európskej pohárovej súťaže sme počas jesene videli celkovo 88 rôznych dresov, pričom len Real Madrid odohral všetkých šesť zápasov v úplne rovnakom oblečení. Naopak, taký Manchester United sa predstavil až v piatich rôznych kombináciách a ďalších sedem tímov sa nám predviedlo v štyroch odlišných prevedeniach. Tri tímy (všetky zo skupiny H) si zahrali v troch rôznych variáciách svojich hlavných dresov a celkovo 14 celkov použilo aspoň raz každé zo svojho domáceho, náhradného a tretieho oblečenia.

Galéria č. 1 – Real Madrid použil vo všetkých šiestich zápasoch rovnaké tričká, trenírky i štulpne:

Galéria č. 2 – Päť rôznych kombinácii oblečenia Manchestru United. Červení diabli hrali v rovnakých dresoch len v Paríži a Istanbule, doma si k červeným tričkám obliekli vždy inú kombináciu trenírok a štulpní:

📸 Getty Images 📊 twitter.com/kit_geek


Retro dresy Slovana

Špeciálne dresy predstavil v predvianočnom období aj úradujúci slovenský majster. Slovan Bratislava v priebehu týždňa uviedol limitovanú edíciu retro dresov, ktoré by mali podľa slov klubu potešiť každého fanúšika belasých, či zberateľa. Dresy sú autentické s tými, v ktorých niekedy hrávali klubové legendy ako Ladislav Kubala, Michal Vičan, či Ferdinand Daučík. Inšpiráciou pre belaso-biele pruhované oblečenie sa stali dresy z rokov 1939 – 1948 a ich špecialitou je samotný proces výroby. Za celou prácou stojí človek a strojová výroba je v tomto prípade úplne vynechaná. Výroba jedného kúska od nastrihania materiálu až po zabalenie do darčekovej škatule zaberie priemerne 7 hodín. Dresy vyšli v limitovanom náklade 150 kusov a je ich možné zakúpiť v klubovom fanshope. Už istý víťaz jesennej časti našej Fortuna ligy sa síce v špeciálnych dresoch nepredstaví, ale podobné nápady treba v našich končinách vždy rozhodne oceniť.

📸 skslovan.com


Erreà partnerom UEFY

Talianska spoločnosť Erreà Sport sa stala novým partnerom UEFY pre program Kit Assistance Scheme. Spolupráca sa začne v roku 2022 a bude trvať minimálne do roku 2026. Parmský dodávateľ na tomto poste nahradí ďalšieho talianskeho výrobcu, ktorým je Macron. Samotný program je veľmi sympatickou myšlienkou európskej futbalovej asociácie a pomáha najmä menej úspešným futbalovým krajinám. Tie totiž v minulosti hrávali častokrát v katalógovom oblečení, ktoré niekedy nebolo ani len v ich národných farbách. Práve spoločnosť Macron pripravila v nedávnom období v rámci tohto programu dresy futbalistom Andorry, Bieloruska, Cypru, Faerských Ostrovov, Lichtenštajnska, Luxemburska a San Marína, pričom všetky sú prispôsobené potrebám každej z uvedených krajín. O dva roky preberie jej úlohu práve Erreà. Partnerstvo bude založené na dodávaní reprezentačného oblečenia, ktoré má nielen najvyššiu úroveň dizajnu, kvality a pohodlia, ale zároveň aj odráža národnú identitu. Taliansky výrobca oblieka na Slovensku v aktuálnej sezóne Fortuna Ligy dvojicu tímov – Zlaté Moravce a Pohronie.

Dresy z dielne spoločnosti Macron predstavené v roku 2020. Lichtenštajnsko pokračuje v oblečení, v ktorom hrávalo už v predchádzajúcich dvoch rokoch (📸 macron.com).

*

Vysvetlenie zástupkyne spoločnosti Macron ako funguje program UEFA Kit Assistance Scheme.


Bitka o Manchester v bielych trenírkach

Napriek tabuľkovému postaveniu obidvoch tímov bola šlágrom tohto víkendu v Premier League bitka o Manchester. V nej domáci United privítali svojho mestského rivala City. Ak ste zápas sledovali, možno ste postrehli, že obidve mužstvá nastúpili v trenírkach rovnakej farby. Zahraničný web Footy Headlines vysvetľuje, že to v Premier League neznamená porušenie žiadnych pravidiel. Podľa bodu M22 musia mať hráči obidvoch klubov oblečenie v dostatočnom kontraste, aby ho vedeli rozlíšiť rozhodcovia, fanúšikovia i televízni diváci. V pravidlách pre najvyššiu anglickú súťaž tak nie je zadefinované, že trenírky alebo štulpne nemôžu byť v rovnakých farbách. Pri výbere dresov sa prihliada najprv na oblečenie domácich hráčov, potom na oblečenie hráčov hostí, tretím v poradí je domáci brankár a napokon aj gólman hosťujúceho celku. V kolíske futbalu už majú za dlhé roky stanovený aj presný proces výberu dresov na samotné zápasy. Hosťujúci tím oznámi domácemu aspoň 10 dní pred zápasom, v akých dresoch plánuje nastúpiť. Zároveň sa predpokladá, že domáci celok bude hrať vo svojom hlavnom oblečení a hostia sa mu tak v prípade potreby farebne prispôsobia. Tieto informácie sú následne poskytnuté vedeniu ligy, ktoré v spolupráci s rozhodcami rozhodne o prípadných zmenách. Obidva tímy sa dozvedia vzhľad oblečenia vo vzájomnom zápase najneskôr tri dni pred výkopom a liga ho zverejňuje obvykle deň pred samotným zápasom.

4 komentáre k príspevku “Čo týždeň dal 28/2020

  1. Škoda toho Macronu. Ktovie či Errea ponúkla lepšie služby alebo už Macron nemal záujem, prípadne proste UEFA nechce dávať monopol na dresy jednej značke a bude to aj v budúcnosti striedať. Latka je však nasadená vysoko.

    1. Mňa prekvapilo, že ten program funguje od roku 2007. Prvým partnerom bol Adidas, ktorý ale všetkých obliekal len do katalógových dresov. Akurát si pamätám Andorru, že mala také šialené žlto-modro-červené kombinácie z miTeamu.

      1. Hlavne by ma zaujímalo, že aký to malo zmysel pre tie reprezentácie, keďže predtým mali normálne vždy nové sady dresov od svojich dodávateľov a veľakrát aj originálne.

        1. Netuším… Taká Andorra alebo Cyprus veru mali pekné dresy od Diadory a Jomy. Pre také Lichtenštajnsko sa inak nezmenilo nič – tí mali katalógové Adidas dresy aj pred rokom 2007 🙂

Pridaj komentár

Naspäť na začiatok