Čo týždeň dal 3/2021

Čo týždeň dal
Autor: Myso

Nedeľa patrí na tomto webe pravidelnému týždenníku. V dnešnom súhrne uplynulých siedmich dní nazrieme na nepekný podvod jedného českého fanúšika, predstavíme si špeciálne dresy Betisu Sevilla a pristavíme sa aj pri populárnej počítačovej hre Fortnite. Ďalej sa pozrieme ako by mohli vyzerať dresy popredných európskych tímov, ak by sme na nich poprehadzovali farby a na záver ponúkame informácie o blížiacom sa konci dlhoročnej spolupráce milánskeho Interu a spoločnosti Pirelli. Príjemné čítanie!


Nepekný podvod českého fanúšika

V úvode týždňa sa na sociálnej sieti Twitter začal šíriť príspevok, ktorý ukazuje, kam až bohužiaľ sú ľudia ochotní zájsť pri túžbe po peniazoch. Futbalistovi českého Baníka Ostrava Denisovi Granečnému napísal jeden z fanúšikov srdcervúci dopis, v ktorom ho poprosil o dres pre svojho syna. Ten mal prísť pri nehode o obidve nohy a má tak byť pripútaný na invalidný vozík. Ťažko povedať, ktorý z futbalistov by takejto prosbe nevyhovel. Najmä, ak mu dotyčný fanúšik napíše, že pozorne sleduje jeho kariéru a dres by bol pre jeho syna najkrajším darčekom v jeho neľahkom živote… Denis, ktorý je už v súčasnosti hráčom holandského FC Emmen, žiadosti vyhovel. Bohužiaľ, originálny dres neskôr dotyčný pán začal ponúkať na predaj na Facebooku…

📸 twitter.com/KrenekHonza93


Špeciálne dresy Betisu Sevilla

V decembri ste sa mali možnosť aj na tomto webe dočítať o štvrtých dresoch Betisu Sevilla, ktorých dizajn je spomienkou na 90. roky. Zeleno-biely klub z Andalúzie však s predstavovaním nového oblečenia v tejto sezóne ešte neskončil! V posledných dňoch bola uvedená špeciálna edícia domácich dresov, ktoré sú poďakovaním pre klubových fanúšikov. Tradičné pruhované tričká z dielne talianskej spoločnosti Kappa sú pokryté menami priaznivcov, ktorí svoj klub podporili kúpou permanentiek a to aj napriek tomu, že sa kvôli protipandemickým opatreniam túto sezónu nedostanú na štadión.

📸 instagram.com/realbetisbalompie


Prekvapenie pre hráčov Fortnite

Ďalší príspevok sa týka jednej známej počítačovej hry. Ak by ste však čakali, že reč bude o niektorej z futbalových sérií ako FIFA alebo Pro Evolution Soccer, tak budete možno prekvapení. Dresy sa totiž dostali aj do nefutbalovej hry a to konkrétne do známeho Battle Royale titulu Fortnite. Od soboty si hráči môžu svoje postavičky obliecť do farieb ich obľúbených klubov, medzi ktorými nechýbajú také celky ako Juventus Turín, Manchester City, AC Miláno, Inter Miláno, Celtic Glasgow, či jeho mestský rival Rangers. Na dresoch síce nenájdeme emblémy výrobcov, ani reklamy, všetky ale obsahujú autentické klubové znaky. U viacerých je zachovaný aj dizajn pripomínajúci vzhľad súčasného oblečenia, ako napr. cik-cakovité pásiky pri milánskom Interi.


Ako by vyzerali dresy s prehodenými farbami?

V minulosti ste sa už v týždenníku mohli stretnúť s grafickými výtvormi amerického webu Bleacher Report. Ten svojho času prefarbil oblečenie klubových celkov tak, aby jeho farby zodpovedali vzhľadu reprezentačných dresov ich najväčších opôr. Tentokrát sa pustili do ďalšieho nápadu s farbami. Tie sú teraz na súčasných náhradných dresoch vzájomne vymenené. Ak by sa kluby rozhodli pre takúto kombináciu, tak Cristiana Ronalda by sme mohli vidieť v podobnom oblečení, aké nosil v bývalom pôsobisku v Madride, Barcelona by sa opätovne vrátila k zlatým dresom a zaujímavo by vyzerali na súperových trávnikoch aj futbalisti Manchestru City. Tí by nemali netradičnú ružovú len v logu svojho partnera, ale rovno na celom oblečení.

📸 instagram.com/brfootball


Blíži sa koniec spolupráce Interu a Pirelli

V lete sa skončí jedno z najdlhších partnerstiev aké existovalo medzi futbalovým klubom a jeho sponzorom. Ikonické logo Pirelli by sa malo stať od sezóny 2021/22 na dresoch milánskeho Interu minulosťou. Aktuálna zmluva modro-čiernych so spoločnosťou produkujúcou pneumatiky sa skončí práve tento rok a zatiaľ všetko nasvedčuje tomu, že ďalej už nebude predĺžená. Dôvodom by mala byť aj pomerne nízka suma, ktorou milánska továreň podporuje miestny klub. Zdroje hovoria o “len” 12 miliónoch eur ročne, čo určite nekonkuruje najlepším zmluvám na Apeninskom polostrove. Pre porovnanie, taký Juventus dostane za reklamu na americkú automobilku Jeep takmer štvornásobok tejto sumy.

Prvé dresy Interu s logom Pirelli – sezóna 1995/96 (📸 classicfootballshirts.co.uk)
Aktuálne dresy Interu, na ktorých sa logo Pirelli objavilo pravdepodobne posledný krát (📸 nike.com)

Pridaj komentár

Naspäť na začiatok