Čo týždeň dal 8/2021

S posledným februárovým dňom prichádza ďalší týždenník. Dnes si ukážeme, ako nakreslil dresy z našej ligy známy web Colours of Football, pozrieme sa na zmeny dodávateľov v európskych kluboch od budúcej sezóny a predstavíme si digitálne dresy ruského Lokomotívu Moskva. Pridáme aj jednu zaujímavosť z najvyššej súťaže v Južnej Kórei a vo videu z dielne Classic Football Shirts odhalíme ako postupne vymizli z futbalových trávnikov dresy s dlhými rukávmi. Príjemné čítanie!


Slovenská Fortuna liga na Colours of Football

Ak sledujete Svet dresov na Twitteri, možno ste v závere januára zachytili príspevok s galériou dresov z českej najvyššej súťaže. Tento týždeň prišla na rad aj tá slovenská a našich dvanásť fortunaligových tímov sa tak opäť dostalo na stránky Colours of Football. Ak tento projekt nepoznáte, tak mu určite venujte pár minút svojho času. Autor Mikhail Sipovich na svojom webe totiž kreslí dresy z celého sveta a nevynecháva ani slovenské tímy. Zatiaľ čo v minulých sezónach sa zameriaval len na tie, ktoré pôsobili v európskych pohároch, v posledných rokoch už pridáva kompletnú najvyššiu súťaž. Škoda len drobných nepresností, kedy na dresoch nie vždy úplne sedia farby alebo chýbajú niektoré detaily. Aj tento rok sa zabudlo na žlté diagonálne prúžky na bielom oblečení Ružomberka, chýbajú tretie biele dresy Zlatých Moraviec a taktiež výstroj Nitry a Michaloviec je ešte z jesennej časti… Napriek tomu je to ale opäť skvelá práca a autorovi treba za ňu vyjadriť veľké uznanie.

📸 instagram.com/cof_2015


Zmeny dodávateľov v budúcej sezóne

Z času na čas býva v týždenníku zmienka aj o zmene dodávateľov. Napríklad minulý týždeň ste si mohli prečítať o spečatení dohody medzi AS Rím a americkou spoločnosťou New Balance, či špekuláciách, podľa ktorých by mohla britská firma Castore obliekať od budúcej sezóny Lazio. Do leta je zatiaľ ďaleko a niektoré kluby nás tak možno ešte prekvapia. Už teraz je však jasné, že spomínanú značku Castore uvidíme v nasledujúcom ročníku aj v najvyšších anglických súťažiach. Spoločnosť založená bratmi Paulom a Tomom Beahonom oblečie Newcastle United (momentálne Puma) a taktiež aj Wolverhampton Wanderers (Adidas). Vo Francúzsku bude mať nového dodávateľa Toulouse, ktoré mení Jomu za menej známu spoločnosť Craft. V Nemecku si vylepší štatistiky domáci Adidas, ktorý dodá dresy Norimbergu (Umbro) a Düsseldorfu (Uhlsport) a zmena sa udeje aj v St. Pauli, ktoré končí spoluprácu s Under Armour a dresy si bude vyrábať na vlastnú päsť. O ostatných kluboch z Európy boli samostatné príspevky – Puma získala Rapid Viedeň (Adidas), Fenerbahçe Istanbul (Adidas) a taktiež aj Šachtar Doneck (Nike).

New Balance oznámil uzavretie dohody s AS Rím pomocou takéhoto obrázku so sloganom – Rovnaké farby, nové horizonty (📸 twitter.com/ASRomaEN)

Digitálne dresy Lokomotívu Moskva

Vďaka počítačovým hrám sa v posledných rokoch stretávame aj s tzv. digitálnymi dresmi. Vo väčšine prípadov sa jedná o štvrtú sadu oblečenia pre niektorý z tímov, pričom samotný dres sa objaví len vo forme textúry v počítačovej hre. Niekedy sa však dá zakúpiť aj vo fyzickej kópii, ako tomu bolo napríklad v prípade dresov Realu Madrid z minulej sezóny. Tento týždeň sme sa dočkali štvrtých digitálnych dresov pre ruský celok Lokomotív Moskva, v ktorom v minulosti pôsobil aj dlhoročný slovenský reprezentant Ján Ďurica. Ako už býva v prípade takýchto dresov zvykom, oblečenie má nápaditú textúru a taktiež množstvo farebných prechodov a grafických prvkov. Nové dresy sú určené pre futbalovú hru FIFA 21 a na ich získanie musí hráč splniť tzv. Squad Building Challenge.


V Južnej Kórei chýba Adidas i Nike

Počas jesenných týždenníkov sme si rozoberali dodávateľov dresov v popredných európskych ligách, ku ktorým pripravil vždy peknú infografiku argentínsky web Planeta Fobal. Tento víkend sa v Južnej Kórei rozbehla tamojšia najvyššia súťaž K League 1, ktorá prináša z hľadiska výrobcov dresov aj svetový unikát. Ani jeden z dvanástich popredných kórejských tímov totiž neoblieka niekto z dvojice gigantov Nike alebo Adidas! Ak by ste sa domnievali, že to môže byť spôsobené tým, že kórejské tímy využívajú najmä nejaké lokálne značky, tak by ste veru boli na omyle. Polovica klubov z najvyššej súťaže hráva v oblečení dánskej značky Hummel a nemeckej Pumy, ktoré dodávajú dresy zhodne trom celkom. V K League potom nájdeme aj ďalšie známe mená ako Macron, Umbro, Kelme, či Le Coq. Výnimkou sú len vietnamská spoločnosť Applerind a kórejský zástupca Goal Studio so sídlom v Soule.

📸 planetafobal.com


Smutný koniec dresov s dlhými rukávmi

Posledný februárový týždeň priniesol aj skvelú informáciu z YouTube. Po dvojmesačnej prestávke sa k natáčaniu videí vrátili Classic Football Shirts a v premiérovom diele tohto roka sa pozreli na dresy s dlhými rukávmi. Tie sa v posledných rokoch vytratili z futbalových trávnikov. Väčšina futbalistov ich počas chladnejších mesiacov nahrádza spodnou vrstvou (tzv. base layer), na ktorú si oblečú bežné dresy s krátkymi rukávmi. Tento trend prišiel pravdepodobne z Ameriky a futbalové kluby si ho osvojili približne pred desiatimi rokmi. Vo videu sa spomína napr. Manchester United, ktorého hráči sa takto objavili v sezóne 2011/12 a dresy s dlhými rukávmi nenosili až do ročníka 2015/16. Z deviatich sledovaných tímov Premier League si v aktuálnej sezóne zahrali v dlhých rukávoch len dva – Everton a West Ham. Zimná verzia oblečenia tak postupne vymizla aj z fanshopov jednotlivých klubov. Z popredných európskych celkov ju má vo svojej ponuke tento ročník už len španielsky Real Madrid.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s