Čo týždeň dal 25/2021

Čo týždeň dal
Autor: Myso

Vitajte pri poslednom júnovom týždenníku. Dnes sa pozrieme na Gigiho Buffona v starom známom drese, odhalíme ako vyzerajú čísla na prebiehajúcom európskom šampionáte a nebude chýbať ani zaujímavosť z turnaja Copa América. Ďalšia novinka sa bude týkať nového dodávateľa FC Sevilla a na záver si predstavíme originálne predzápasové dresy v americkej MLS. Príjemné čítanie!


Buffon v starom známom drese

Ak sa niektorý hráč vráti po čase do klubu, v ktorom už niekedy hral, zvyknú o ňom novinári napísať, že bude pôsobiť v starom známom drese. Takmer doslovne to bude platiť o legendárnom talianskom brankárovi Gianluigim Buffonovi, ktorý bude ako 43-ročný pokračovať v druholigovej Parme. Do tej sa 176-násobný taliansky reprezentant vracia po 20 rokoch a opäť si na seba oblečenie dres v známom červeno-modrom pruhovanom prevedení. Súčasný dodávateľ tímu zo severného Talianska, domáca spoločnosť Erreà, sa totiž inšpirovala práve koncom 90. rokov, kedy fenomenálny Gigi zabraňoval gólom v podobnom dizajne od ďalšej talianskej značky Lotto.


Čísla na EURE 2020

Taliansky web Passione Maglie priniesol v týždni zaujímavý príspevok o číslach na tohtoročnom európskom šampionáte. Konkrétne sa zameral na typy písma, ktoré využívajú jednotlivé tímy. Ak by ste čakali 24 unikátnych fontov, budete asi sklamaní. Rozdielne prevedenie čísiel či menoviek totiž priniesla na turnaj len americká značka Nike, ktorá oblieka aj našich futbalistov. Čísla tých slovenských sú síce zhodné s chorvátskymi, ale Vatreni ich majú doplnené aj malým znakom svojho zväzu. Naopak, Adidas a Puma použili rovnaké fonty pre všetky svoje tímy, s výnimkou Nemecka a Švajčiarska. Na turnaji máme možnosť vidieť aj tri ďalšie značky. Unikátne prevedenie svojich čísiel a menoviek tak majú vďaka jednému zástupcovi aj Hummel (Dánsko), Jako (Severné Macedónsko) a Joma (Ukrajina).

Fonty čísiel na prebiehajúcom európskom šampionáte (📸 passionemaglie.it).

Čile prekrylo znak Nike svojou vlajkou

V južnej Amerike sa oči priaznivcov upierajú na turnaj Copa América, ktorý sa tento rok koná v Brazílii. Pozorným futbalovým fanúšikom istotne neuniklo, že v stretnutí A skupiny nastúpilo Čile proti Bolívii v upravených dresoch. Futbalisti La Roja mali na nich prekryté emblémy americkej spoločnosti Nike národnou vlajkou a štulpne si obliekli naopak, tak aby ani na nich nebolo vidno správny tvar známej fajočky. Dôvodom je súdny spor medzi Čilskou futbalovou federáciou a spoločnosťou Nike Chile. Jeho témou je údajné nevyplatenie 5,7 milióna amerických dolárov, ktoré mali byť zo strany dodávateľa dresov uhradené ešte v rokoch 2019 – 2020. Právnici národnej pobočky amerického výrobcu sa bránia, že čilská federácia podpísala kontrakt s európskou pobočkou Nike European Operations Netherlands BV, ktorá je tak zodpovedná aj za vyplatenie dohodnutých prostriedkov. Očakáva sa, že pokiaľ sa súdny spor nevyriešil do konca turnaja, Čile ho odohrá kompletne v oblečení s prekrytím logom americkej značky. Informáciu priniesol čilský web Redgol.


Sevillu oblečie Castore

Britská značka Castore už bola v týždenníku spomenutá viackrát a všetko nasvedčuje tomu, že o nej ešte budeme v súvislosti s futbalovými dresmi počuť aj v budúcnosti. Po uzavretí zmluvy so škótskym Glasgowom Rangers uvidíme logo spoločnosti založenej bratmi Beahonovcami od sezóny 2021/22 aj na oblečení Newcastle a Wolverhamptonu v Premier League. V blízkej budúcnosti by mala firma preraziť aj do najvyššej španielskej súťaže, kde bude podľa informácii portálu 2playbook obliekať od sezóny 2022/23 andalúzsky celok FC Sevilla. Rekordný šesťnásobný víťaz Pohára a EL UEFA hráva momentálne v oblečení od americkej značky Nike, s ktorou má zmluvu do budúceho leta. Mimochodom, Los Nervionenses predstavili svoje nové dresy práve včera. Americký dodávateľ im na poslednú sezónu kontraktu trvajúceho od roku 2018 pripravil biele, červené a čierne súpravy.

Dresy FC Sevilla pre ročník 2021/22. Posledné od spoločnosti Nike (📸 instagram.com/sevillafc).

Predzápasové dresy v MLS

O podarenú novinku sa v americkej MLS postarala nemecká značka Adidas. Tá je výhradným dodávateľom tímov najvyššej americkej súťaže a taktiež obliekala aj reprezentáciu USA počas domáceho šampionátu v roku 1994. Na 15. majstrovstvách sveta mali americkí futbalisti známe pruhované dresy, ktoré mali svojim vzhľadom pripomínať pásy na vlajke Spojených štátov. Práve tento dizajn sa počas tejto sezóny vráti aj na ligové štadióny. Budú ho mať k dispozícii všetky tímy MLS a hráči si ho oblečú na predzápasových rozcvičkách počas prvého júlového víkendu, ktorý predchádza oslavám sviatku Dňa nezávislosti (4. júla). Logo značky Adidas, emblémy sponzorov i klubové znaky všetkých celkov budú zladené do modro-bielej kombinácie. Špeciálna edícia dresov je v predaji od 24. júna.

Nové predzápasové dresy Adidas pre LA Galaxy, RB New York, FC Cincinnati a Portland Timbers (📸 instagram.com/mls).
Dresy americkej reprezentácie na MS 1994 (📸 classicfootballshirts.co.uk).

Pridaj komentár

Naspäť na začiatok