Po Interi si predstavíme aj oblečenie konkurenčného AC. Červeno-čierny milánsky tím oblieka nemecká spoločnosť Puma, ktorá mu aj tento ročník pripravila tradičné pruhované dresy. Ich aktuálny dizajn je charakteristický rôznou hrúbkou čiernych pruhov. Premiérovo ho mali Rossoneri oblečení ešte v závere minulej sezóny, 16. mája v domácom stretnutí proti Cagliari.
Nová súprava AC Milan čerpá inšpiráciu z energie, kreativity a štýlu Milána. „AC Miláno je zrkadlom energie a ducha nášho mesta. Nový dres od spoločnosti Puma opäť zachytáva skutočnú podstatu Milána, jedinečnú zmes futbalu, módy a kultúry, ktorá je výnimočná pre tento klub a toto mesto,“ povedal Casper Stylsvig, finančný riaditeľ AC Miláno.
Na súperových ihriskách sa milánski futbalisti predstavujú v špeciálnych zlatých súpravách. Tie vzdávajú poctu klubovej charitatívnej organizácii. Odkaz na ňu nájdeme na zadnej strane tričiek pod výstrihom, kde sa nachádza nápis Fondazione Milan. Povrch oblečenia je navyše doplnený unikátnym vzorom reprezentujúcim poltucet svetových miest, ktoré sa zapojili do klubovej charitatívnej iniciatívy.
Rossoneri spájajú ľudí z rôznych kultúr, jazykov a vekových kategórií a ich nové oblečenie je odkazom pre viac ako 500 miliónov fanúšikov po celom svete. „AC Miláno spája prostredníctvom futbalových a charitatívnych projektov množstvo ľudí na celej planéte. Myšlienkou špeciálnej grafiky integrovanej do dresu bolo dať každému mestu spojenému s ‚Fondazione‘ vlastnú identitu,“ povedal Nick Willems, grafický dizajnér Puma Teamsport Apparel.
Tretie dresy milánskeho klubu boli predstavené v priebehu augusta. Jedná sa o kontroverzný dizajn s veľkým nápisom na hrudi, ktorý mal pri reprezentáciách premiéru na letnom európskom šampionáte. Čierne oblečenie zaujme dvojicou červených pruhov, medzi ktorými nájdeme názov klubu. Klubové znaky pokrývajú prednú stranu tričiek a rukávov vo forme vodotlače.
Na výrobu čierneho oblečenia sa použil 100% recyklovaný polyester. Podľa vyjadrení zástupcov spoločnosti Puma odvážny dizajn bojuje proti konvenciám, prináša inovácie a nové nápady, ktoré spájajú kultúru futbalu a streetwearu. „Som veľkým fanúšikom dizajnu, je veľmi jedinečný. Názov na prednej strane je skvelým prvkom a efekt s klubovými znakmi integrovanými do látky je úžasný,” netajil nadšenie z nového oblečenia francúzsky útočník Olivier Giroud.
Aktualizácia 17.10.2021 – AC Miláno sa v tretích dresoch predstavilo prvýkrát vo včerajšom stretnutí 8. kola Série A proti Hellasu Verona. Domácim sa v zápase podarilo otočiť nepriaznivé skóre 0:2, keď sa o obrat postarali v druhom polčase gólmi Giroud, Kessié a vlastencom Günter. Rossoneri sú priebežne na druhom mieste tabuľky, so ziskom 22 bodov.
Futbalisti AC Miláno majú k dispozícii k svojimi dresom až štvoricu rôznych trenírok a štulpní. K pruhovanému oblečeniu si obliekajú v rôznych kombináciách čierne a biele, k náhradným dresom zlaté a k tretím opäť čierne. Výstroj pre netradičný tretí dres sa ale líši prevedením klubového znaku i emblému Puma na trenírkach, a takisto odtieňom červenej farby, ktorá je žiarivejšia.
Brankári milánskeho celku chytajú najčastejšie v svetložltých dresoch. V sezóne sa už ale predstavili aj v čiernom oblečení a podľa ponuky na klubovom e-shope by mali mať k dispozícii ja červené dresy. Tie by mali mať oblečené práve v zápasoch, v ktorých ich spoluhráči budú hrať v treťom čiernom oblečení (aktualizácia 17.10.2021 – potvrdené, rumunský gólman Ciprian Tătărușanu mal červený dres v spomínanom zápase proti Hellasu Verona).
Vicemajstrovská pozícia z minulej sezóny zabezpečila milánskemu klubu účasť v skupinovej fáze Ligy majstrov. Sedemnásobný víťaz “ušatej” trofeje bol vyžrebovaný do Skupiny B, kde sú jeho súpermi FC Liverpool, Atlético Madrid a FC Porto.
Alternatívne kombinácie
AC Miláno – Valencia, prípravný zápas, 4. augusta 2021
📸 Getty Images
AC Miláno – Atlético Madrid, Skupina B Ligy majstrov, 28. septembra 2021
📸 Getty Images