Borussia začala s predstavovaním dresov pre aktuálnu sezónu ešte počas mája. Nové oblečenie v neodmysliteľnej žlto-čiernej kombinácii debutovalo v poslednom kole predchádzajúceho ročníka Bundesligy. Dortmund zvíťazil nad Leverkusenom 3:1 a obsadil tak v tabuľke konečné tretie miesto.
Aktuálne hlavné dresy sú charakteristické tenkými čiernymi prúžkami, ktoré pokrývajú rukávy. Spoločnosť Puma pripravila oblečenie zo 100% recyklovaného polyestru s využitím modernej technológie dryCELL. Žlté tričká kombinujú futbalisti osemnásobného nemeckého šampióna s čiernymi alebo žltými trenírkami a žltými štulpňami.
Náhradné dresy boli predstavené počas júla. Šedé tričká pokrýva na prednej strane a rukávoch textúra s čiernymi prúžkami, ktoré svojim tvarom pripomínajú vzor použitý na žltých dresoch. Žlté logo Puma dopĺňa na hrudi emblém webhostingovej spoločnosti 1&1 Ionos. Na rukáve robia futbalisti Borussie reklamu automobilke Opel.
Uvedenie náhradných dresov malo aj charitatívny rozmer. V rámci svojich komunitných aktivít klub venoval nové oblečenie deťom hrajúcim mestskú Nordstadtligu. Jedná sa o pouličný futbalový program na severe Dortmundu, ktorý podporuje mladých ľudí z rôznych etnických, náboženských a kultúrnych prostredí a integruje ich do spoločnosti prostredníctvom športu.
V septembri prišlo na rad aj predstavenie pohárových verzií dresov. Aj Dortmund dostal od spoločnosti Puma kontroverzný dizajn charakteristický nápisom s názvom klubu umiestneným na hrudi. Fanúšikovia však prijali pohárové oblečenie pozitívne. Stalo sa tak najmä vďaka použitiu fluorescenčnej žltej farby, ktorá klubovým priaznivcom pripomína úspešné časy z 90. rokov.
Ani v Dortmunde sa ale nevyhli polemikám o tom, že na dres patrí klubový znak. Napriek tomu, že na detailnejších záberoch si ho je možné všimnúť vo forme vodotlače na celom povrchu tričiek, klub sa ho dodatočne rozhodol doplniť aj na tradičné miesto na ľavej strane hrude.
V úvodnom zápase skupinovej fázy Ligy majstrov sa v Istanbule proti Besiktasu predstavili zverenci Marca Roseho ešte bez klubového znaku. Od druhého stretnutia v skupine, v ktorom doma privítali Sporting Lisabon, už ale ich oblečenie zdobí aj tradičný kruhový emblém s písmenami BVB.
V októbri bola predstavená aj čierna verzia pohárových dresov. Tie by mali slúžiť hráčom ako alternatíva k žltej farbe, ale v tohtoročnej Lige majstrov si v nich zachytali už aj brankári. Strážcovia dortmundských žrdí majú okrem čiernej farby k dispozícii aj bordovú alternatívu.
Náhradné oblečenie je vyhotovené v rovnakom dizajne ako fluorescenčné žlté dresy. Zaujímavosťou sú ale sponzori. Borussia má pre európske poháre uzavreté zmluvy s inými partnermi ako pre domáce súťaže. Vo futbalovej Európe robí klub reklamu chemickej spoločnosti Evonik a na rukáve aj logistickej firme GLS.
Pristavme sa ešte raz pri gólmanoch. Tí sa v domácich súťažiach predstavujú v odlišnom dizajne. Jedná sa o známy brankársky model Puma teamULTIMATE. V ročníku si vyskúšali už jeho tri verzie – čiernu, svetlozelenú i bordovú.
Dortmund si vďaka minuloročnej bronzovej priečke zabezpečil účasť v skupinovej fáze Ligy majstrov. Okrem spomínaných Besiktasu Istanbul a Sportingu Lisabon je v nej súperom Borussie ešte aj Ajax Amsterdam. V minulom ročníku sa žlto-čierni dostali až do štvrťfinále, kde ich po dvoch výsledkoch 1:2 vyradil neskorší finalista Manchester City.