Aj posledné dni priniesli niekoľko zaujímavostí zo sveta futbalových dresov. Dnes sa budete môcť dočítať o výročnom znaku FC Zbrojovka Brno k 110. narodeninám klubu. V Južnej Amerike skončí dlhodobá spolupráca medzi uruguajskou reprezentáciou a spoločnosťou Puma. V Taliansku naopak pokračuje partnerstvo milánskeho Interu s dodávateľom Nike i nedávno ohláseným sponzorom Paramount. Veľa noviniek máme aj zo slovenských klubov a záver už tradične vyplní prehľad najnovších dresov z celého sveta. Príjemné čítanie!
Brno predstavilo znak k 110. výročiu
FC Zbrojovka Brno oficiálne predstavil špeciálny znak k 110. výročiu založenia klubu. Nové logo v sebe spája históriu aj súčasnosť. Jeho základom sú štyri prepojené písmená FCZB a tradičné klubové farby – červená, biela a modrá. Slávnostný nádych dodáva zlatá. Doplnky v podobe šerpy a ratolestí zase vychádzajú z moravského erbu, čím klub jasne deklaruje, do akého regiónu patrí. V šerpe sú doplnené roky 1913 (rok založenia klubu) a 2023. Logo bude súčasťou klubovej identity po celý ročník 2023/24 a objavilo sa aj na nových dresoch. Tie už tímu nepripravila spoločnosť Nike, ale nový dodávateľ Puma. Výročné oblečenie žiaľ neuvidíme v najvyššej českej súťaži, keďže Brno v minulej sezóne obsadilo vo FORTUNA:LIGE poslednú priečku a zostúpilo o level nižšie.
Uruguaj už nebude obliekať Puma
Nemecká spoločnosť Puma ukončí k 31. decembru dlhoročnú spoluprácu s uruguajskou futbalovou reprezentáciou. Informáciu priniesol kanál Tirando Paredes, ktorý sa zaoberá futbalom v Južnej Amerike a má aj pravidelnú rozhlasovú reláciu v uruguajskom Rádiu En Vivo. Nemecký dodávateľ obliekal dvojnásobných majstrov sveta od roku 2007 a sprevádzal ich na štyroch posledných svetových šampionátoch, či pri víťazstve na turnaji Copa América v roku 2011. Spolupráca mala pôvodne skončiť už v roku 2016, kedy mala výrobcu so šelmou v logu nahradiť americká spoločnosť Nike, napokon ale partnerstvo Pumy a Uruguaja vydržalo až dlhých 16 rokov. Zahraničné weby špekulujú, že novým dodávateľom by mohol byť nemecký Adidas. V minulosti hrali svetoví šampióni z rokov 1930 a 1950 aj v dresoch značiek Uhlsport, Lotto, či Ennerre.
Inter naďalej v Nike s logom Paramount
Niektoré spolupráce končia, iné naopak pokračujú. Až do roku 2031 uvidíme milánsky Inter v dresoch z dielne spoločnosti Nike. Modro-čiernemu klubu by mala spolupráca každú sezónu priniesť približne 30 miliónov eur. Tretí tím uplynulej sezóny Série A stihol toho počas posledného týždňa skutočne dosť. Okrem oznámenia predĺženia spolupráce s americkým dodávateľom sa dohodol aj na pokračovaní partnerstva so spoločnosťou Paramount, ktorá s klubom začala spolupracovať len nedávno, pred finálovým stretnutím Ligy majstrov. Logo jej streamovacej služby Paramount+ uvidíme na dresoch Nerrazurri aj v nasledujúcich troch sezónach. No a napokon prišlo aj k odhaleniu samotných dresov. O tých si budete môcť prečítať v samostatnom článku už v priebehu budúceho týždňa, nateraz aspoň niekoľko fotografií.
Novinky zo Slovenska
Na udalosti bohatý týždeň máme za sebou aj na Slovensku.
RETRO DRESY
Charitatívna akcia súvisiaca s retro dresmi z minulosezónneho špeciálneho derby Slovan – Trnava je na konci. V dražbe bolo vyzbieraných pekných 10-tisíc eur, ktoré odovzdali kapitáni obidvoch tímov Vladimír Weiss ml. a Martin Mikovič postrelenej futbalistke Miške. „Veríme, že Miške peniaze pomôžu. Ďakujeme všetkým ľuďom, ktorí sa zapojili do dražby, veľmi si to vážime. Dražitelia dresov ŠK Slovan si ich prevzali osobne na Tehelnom poli a stretli sa priamo s hráčmi. Radi sme im dopriali tento zážitok. Držíme Miške palce,“ povedal marketingový manažér ÚLK Milan Ondruš.
MICHALOVCE
Futbalisti MFK Zemplín nastúpili na prípravné zápasy vo svojich nových dresoch. Získali sme tak pohľad na viaceré detaily, ktoré nám ušli pri predstavovaní nového názvu našej najvyššej súťaže, kde bolo oblečenie prvýkrát viditeľné. Na modré trenírky sa prvýkrát od sezóny 2017/18 vracajú žlté prúžky, zostávajú však naďalej biele čísla a rovnako aj ich font. Zemplínčania tak budú mať aj v ďalšom ročníku menovky hráčov uvedené malými písmenami.
ŽILINA
Nové dresy predstavili v týždni futbalisti MŠK Žilina. Štvrtý rok po sebe sa jedná o rovnaký model Nike Park VII, ktorý je však tentokrát doplnený zaujímavými detailmi. Vzadu nad menovky pribudol rok založenia klubu 1908, spoločne so symbolom Šošona a novinkou je aj vyšívaný znak. Klub v sezóne naďalej ráta aj s využitím tretích bielych dresov a v hre je aj ďalšia farebná kombinácia, ktorej by sme sa mali dočkať v odvetnom zápase Európskej konferenčnej ligy na pôde estónskeho FCI Levadia Tallinn.
SLOVAN
Vstup do novej sezóny majú za sebou už aj hráči bratislavského Slovana. Tí sa v prvom stretnutí predkola Ligy majstrov predstavili zatiaľ v známych modro-bielych dresoch z minulého ročníka. Očakáva sa predstavenie nového oblečenia, na ktoré by sa po vyše dvadsiatich rokoch mala vrátiť kombinácia belasej a tmavomodrej. Údajný vzhľad dresov bol odprezentovaný na sociálnej sieti Twitter a taktiež bola o ňom zmienka aj v jednom z predchádzajúcich týždenníkov.
DUNAJSKÁ STREDA
Vo štvrtok predstavil nové náhradné oblečenie DAC. Tím zo Žitného ostrova sa rozhodol pre netradičnú kombináciu olivovej s oranžovou. Oblečenie od talianskej spoločnosti Macron bolo uvedené so sloganom: „Toto je domov, žije v nás, kamkoľvek ideme, je náš a my ho nosíme všade so sebou.” Nové dresy by sme mohli vidieť v zápasovej akcii už v 1. kole nového ročníka Niké ligy, kedy sa zverenci Adriána Guľu predstavia na štadióne žlto-modrých Michaloviec.
PREŠOV
Na záver noviniek zo Slovenska aj informácia z druhej najvyššej súťaže. Futbalistov Tatrana Prešov bude od nového ročníka obliekať americká spoločnosť Nike, ktorá nahradí slovenského výrobcu 3b. Koňare tak už nebudú pokračovať v na mieru pripravených súpravách, ale len v katalógových dresoch. Z prvých záberov to vyzerá na zelený model Nike Academy a biely Nike Strike III. Hlavným partnerom klubu ostáva aj naďalej stávková spoločnosť Niké.
Nové dresy 28. týždňa
Leto je v plnom prúde, štart ligových súťaží sa blíži a to znamená obrovskú porciu nových dresov. Okrem oblečenia FC Sevilla, SSC Neapol a Juventusu Turín, ktoré ste v priebehu týždňa mohli spoznať v samostatných článkoch, sme sa dočkali predstavenia dresov nemeckých klubov ako Bayer Leverkusen, Schalke 04, SC Freiburg, či Mainz 05. K populárnemu retro štýlu na oblečení dánskej spoločnosti Hummel sa pridáva aj Werder Brémy. Z anglických klubov zaujali nové dresy Norwichu, ktoré budú mať po prvýkrát v klubovej histórii horizontálne zelené pruhy. Francúzsku klasiku ponúka AS Monako, okrem toho sme spoznali aj nové súpravy ďalších klubov Ligue 1 ako FC Nantes alebo LOSC Lille.