Vitajte pri poslednom novembrovom týždenníku. Dnes sa pozrieme na prekvapenie z Niké ligy, kde nastúpila Podbrezová v retro dresoch. Predstavíme si tiež znaky tímov Premier League vytvorené umelou inteligenciou, ako aj nového dodávateľa tureckého Galatasarayu. V Paríži vydali špeciálnu kolekciu oblečenia pre pomoc Bangladéšu a do týždenného prehľadu sa zmestili aj umelecké dresy nemeckého Stuttgartu. Príjemné čítanie!
Podbrezová v retro dresoch
O nečakané prekvapenie sa v dnešnom záverečnom súboji Niké ligy postarali futbalisti Podbrezovej. Tí vybehli na domáci zápas proti Spartaku Trnava v špeciálne pripravených retro dresoch. Oblečenie bolo spomienkou na 90. roky, ktoré pri nástupe na ihrisko pripomenula ešte aj dobová klubová hymna. Návratu do histórie sa dočkali aj emblémy. Na hrudi bolo namiesto súčasného loga železiarní ešte to predchádzajúce so skratkou ŠŽ – Štátne Švermove železiarne. Horehronci použili taktiež aj starší klubový znak, na ktorom bol ešte klub označovaný ako Futbalový oddiel. Retro oblečenie napokon zverencom Romana Skuhravého body neprinieslo. V zápase mesiaca podľahli Trnave na domácom trávniku 1:2.
Znaky Premier League vytvorené AI
Anglický podcast They Think Kits All Over najnovšie využil umelú inteligenciu na tvorbu klubových znakov pre všetkých dvadsať tímov aktuálnej sezóny Premier League. Autori neváhali dokonca redizajnovať aj samotné logo súťaže, ktorému aj v novom návrhu dominuje hlava leva. Zatiaľ čo pri niektorých tímoch ako Liverpool, Chelsea, či rivaloch z Manchestru sú návrhy veľmi podobné aktuálnym znakom, u ďalších tímov sa jedná o skutočne zaujímavé nápady. Napríklad v znaku Arsenalu dominuje oveľa výraznejšie kanón. Brentford má svoju typickú včelu umiestnenú na pruhovanom pozadí, čo odkazuje na vzhľad ich dresov. Alebo v prípade Fulhamu sa do emblému dokonca dostal aj domovský stánok Craven Cottage. Ako sa vám nové návrhy páčia? Vedeli by ste si pri niektorom tíme predstaviť takto vytvorený klubový znak? Neváhajte svoj názor napísať do komentárov.
Galatasaray bude obliekať Puma
Istanbulský klub Galatasaray oficiálne oznámil novú spoluprácu so značkou Puma. Dohoda bude platiť od júla 2024 až do júna 2029, čo pokrýva nasledujúcich päť sezón. Úradujúci turecký majster v nich od nemeckého dodávateľa zinkasuje spolu 25 miliónov eur, ďalšie peniaze môže získať po dosiahnutí športových úspechov. Definitívne sa tak potvrdili predchádzajúce špekulácie, ktoré nahrávali scenáru, že klub už nepredĺži zmluvu s americkou spoločnosťou Nike. Tá žlto-červených obliekala od ročníka 2011/12. Výhodou novej dohody s Pumou má byť aj fakt, že turecký zástupca už nebude musieť objednávať dresy viac ako 12 mesiacov vopred. Nemecký dodávateľ je v tomto smere flexibilnejším partnerom, čo umožňuje klubu navýšiť alebo znížiť počet súprav, ktoré sa objednávajú v závislosti od dopytu fanúšikov.
PSG pomáha Bangladéšu
O sympatickú akciu sa v týždni postaral francúzsky Paríž-Saint Germain. Klub predstavil v spolupráci s holandskou neziskovou organizáciou KLABU špeciálne dresy pre utečenecký tábor Cox’s Bazar v Bangladéši. Krémovo-modré oblečenie oslavuje hrdosť a nezlomný duch detí žijúcich na tomto mieste. Na tričkách nájdeme okrem znaku Parížanov aj symbol zovretých rúk reprezentujúci jednotu medzi Rohingyjskými utečencami a miestnymi Bangladéšanmi. Spustenie tejto kampane má za cieľ zvýšiť povedomie o tejto komunite a získať pre ňu finančné prostriedky. Jedná sa o pokračovanie spoločného úsilia francúzskeho šampióna, značky KLABU a bangladéšskej mimovládnej organizácie Friendship o zlepšenie života pol milióna detí žijúcich v spomínanom utečeneckom centre a priľahlých dedinách. Dres je možné zakúpiť online na stránkach výrobcu.
Špeciálne dresy Stuttgartu
Nemecký VfB Stuttgart predstavil špeciálnu edíciu čiernych dresov s dizajnovým označením StuttgART. Čierno-zlaté oblečenie je výsledkom spolupráce medzi futbalovým klubom, miestnym umelcom Timom Bengelom a nemeckým dodávateľom Jako. Textúra na tričku symbolizuje prierez miestnej plodiny Filderkraut, čo je bio kapusta pestovaná v južnom Nemecku, ktorá má dokonca aj svoj vlastný festival. Štuttgartskí futbalisti sa v špeciálnych dresoch doplnených čiernymi trenírkami a čiernymi štulpňami predstavia 2. decembra v bundesligovom stretnutí proti Werderu Brémy. Tradičnému nemeckému klubu sa tento rok zatiaľ darí. V 12 kolách zaznamenal 9 víťazstiev a 3 prehry a priebežne je so ziskom 27 bodov na treťom mieste tabuľky.