Seriál predstavovania dresov corgoňligových tímov dnes pokračuje svojim druhým dielom, v ktorom si môžete podrobnejšie prečítať o dresoch MFK Košice. Na východe sa pred štartom novej sezóny rozhodli pre zmenu dodávateľa, keď britskú spoločnosť Umbro nahradila talianska Givova. Spoločnosť z apeninského polostrova tak oblieka po Trnave už druhý corgoňligový celok.
K tradičným klubovým farbám MFK patria žltá s modrou a práve tieto dve farby dominujú aj na hlavných dresoch, ktoré nesú dizajnové označenie Corner. Pod modrým výstrihom, ktorého osobitý tvar charakterizuje talianskeho výrobcu sa nachádza modrý nápis Givova. Vľavo pod výstrihom nájdeme klubový znak. Dlhoročným partnerom košického klubu je spoločnosť Steel-Trans, ktorej logo sa objavuje uprostred. Oproti posledným dresom sa zmenil odtieň modrej farby, ktorá je už bledšia, tak aby ladila k ostatným prvkom na drese. Na rukávoch sa nachádzajú výrazné logá spoločnosti Givova, to naľavo je prekryté logom našej najvyššej súťaže. Bočnú stranu modrých trenírok tvoria žlté trojuholníky, ktoré tak dopĺňajú modré, umiestnené na bokoch tričiek. Na žltých štulpniach sa nachádza čierny nápis Givova.
Náhradné dresy Košičanov mali premiéru hneď v prvom kole aktuálneho ročníka Corgoň ligy, kedy sa tím z metropoly východu predstavil v Žiline. Košičania si ako náhradnú kombináciu zvolili opäť červeno-bielu, vďaka ktorej sa bez problémov odlíšia od súperových hráčov v Žiline, či Dunajskej Strede. Pre dresy bol tentoraz zvolený dizajn Contatto, ktorý je drobnou modifikáciou vyššie spomínaného Corner. Dizajnová zmena sa týka rukávov, na ktorých sú umiestnené hrubé biele zaoblené pruhy doplnené červenými logami talianskej spoločnosti. Logo na ľavom rukáve je opäť prekryté emblémom Corgoň ligy. Reklamný partner klubu Steel-Trans má svoje logo umiestnené opäť uprostred, modré písmo je ale v tomto prípade nahradené bielym. Červené trenírky majú po bokoch umiestnené pruhy zhodné s dizajnom rukávov tričiek, prednú časť červených štulpní dopĺňa biely nápis Givova.
Košickú svätyňu v novom ročníku hájila jednotka tímu Darko Tofiloski i jeho náhradník Fernando Lopez Fernandéz. Brankári MFK sa predstavujú najčastejšie v oranžovo-čiernych dresoch s dizajnovým označením Meazza, zachytali si už aj v čierno-bielych s rovnakým dizajnom.
MFK Košice vlani obsadil v Corgoň lige desiatu priečku, kedy jeho hráči druhý rok po sebe úspešne zvládli záchranárske práce. Najväčším úspechom novej éry klubu, s ktorou sa spája meno podnikateľa Blažeja Podoláka, je zisk Slovenského pohára v roku 2008. Najväčšie úspechy košického futbalu sa spájajú s deväťdesiatymi rokmi, kedy klub pod názvom 1. FC Košice dvakrát triumfoval v najvyššej slovenskej súťaži a vôbec ako prvý slovenský klub postúpil aj do skupinovej fázy Ligy majstrov.
Alternatívne kombinácie:
Košice od júla oblieka Givova. Predtým pomerne neznáma talianska spoločnosť sa tak čoraz viac vrýva do povedomia slovenského fanúšika. Zmenu dodávateľa na východe hodnotím ako pozitívnu. Nie že by spoločnosť Umbro nepatrila k svetovej špičke, ale Košičania mali v posledných dvoch sezónach oblečené dresy z kolekcie, ktorú britský výrobca ponúkal ešte v roku 2004. Ak si spomeniete na európsky šampionát v Portugalsku, tak podobné dresy mala práve na ňom anglická reprezentácia. To je už ale minulosť a súčasnosť je našťastie diametrálne odlišná. Iste, každému nemusia práve lahodiť dizajny od Givovy, najmä výstrihy sú až veľmi extravagantné, ale osobne som presvedčený, že Košičania výber nových dresov zvládli na výbornú. Farebne sú najmä tie hlavné určite po chuti fanúšikov “vraňarov,” náhradné sú skvelým kontrastom k žlto-zeleným žilinským, či žlto-modrým dunajskostredským. V dvoch detailoch ma navyše košické dresy nadchli. Logo partnera Steel-Trans má farbu písmen upravenú tak, aby ladilo s ostatnými prvkami dresov, čo je v zahraničí úplne bežné (napr. logo Samsungu na dresoch Chelsea), no na Slovensku sa s tým až tak často nestretávame (napr. Niké na dresoch Slovana). Druhou vecou, ktorú by som chcel vyzdvihnúť sú menovky. Tie sú nielen výborne čitateľné, ale navyše sú tvarované do oblúka, čím sa Košičania odlišujú od všetkých tímov Corgoň ligy. Nezostáva mi nič iné, len udeliť maximálne hodnotenie a zaželať si aby bolo dresov na takejto úrovni v našej lige čo najviac. |
Ako sa vám páčia dresy MFK Košice pre sezónu 2011/2012?
Tip: Vyjadrite svoj názor na dresy Košíc v diskusii!
Oproti niekoľkoročným dresom Umbro je to síce pozitívna zmena, ale pre mňa len v ohľade “novosti” strihu, nie však v značke. Umbro je predsa len prestížnejšia značka a staré dresy Umbro boli aj krajšie. Tieto dresy Givova síce nie sú škaredé, ale strašne mi vadí, že na hráčoch vyzerajú ako veľká žltá (červená) plachta a pôsobí to na mňa dojmom nejakej dedinskej súťaže. Celkovo mi Givova príde ako ďalší z malých výrobcov, ktorý napodobňuje dresy slávnejších výrobcov. Napríklad golier sa dosť podobá portugalskému dresu na MS 10. Preto dávam 3*.
Givova je mladá firma, bola založená len v roku 2008, tie strihy sú síce voľnejšie, ale možno práve tým sa chcú odlíšiť napr. od Kappy, ktorá svojho času robila až nepekne priliehavé dresy. Ono ten strih tričiek záleží na trende samotného výrobcu. Celkom ma napr. pobavilo vlani, keď niekto po zápase Žilina – Chelsea napísal, že čo to mali Žilinčania za šmejdy odstávajúce dresy, kým Chelsea mala pekné priliehavé. Pritom obidve mužstvá mali oblečené dresy top kvality, akurát od rôznych výrobcov (Nike vs. Adidas). Je to vec názoru, ja som hlave rád, že si ten svoj vyjadril a dúfam, že vás zopár takých ešte pribudne 😉