Čo týždeň dal 17/2020

Sedemnáste vydanie nášho týždenníka prináša pohľad na dodávateľov v talianskej Sérii A, posvietime si na fonty čísiel dresov v najkvalitnejších európskych súťažiach, pristavíme sa aj pri nových modrých dresoch našej reprezentácie a trošku sa pohráme s dizajnom aktuálneho tretieho oblečenia Manchestru United. V závere nechýba ani prehľad dresov predstavených počas uplynulých siedmich dní. Príjemné čítanie!


V Sérii A dominujú domáce značky

Už tretí týždeň v rade sa pozrieme na dodávateľov dresov v jednej z popredných európskych líg. Po anglickej Premier League a španielskej La Lige je tentokrát na programe talianska Séria A. Na Apeninskom polostrove dominujú domáce značky, ktoré dodávajú dresy nadpolovičnej väčšine celej ligy. Najviac talianskych prvoligistov oblieka spoločnosť Macron, ktorej logo nosí až päť tímov (Udinese, Verona, Lazio, Bologna a Sampdoria). Druhú priečku obsadil ďalší domáci dodávateľ Kappa (Neapol, Janov, Fiorenitna a Benevento). O tretiu priečku sa delí až štvorica výrobcov, medzi ktorými už nechýbajú ani veľké mená ako Adidas, Nike, či Puma. Štvrtým do partie je španielska firma Joma. Spoločnosť známa tromi prúžkami odieva Cagliari a Juventus, americký výrobca potom AS Rím a Inter, logo so šelmou v logu majú na svojich dresoch AC Miláno i Sassuolo a zo Španielska si nechali oblečenie pripraviť v Turíne a Atalante. Zvyšné tri celky hrajú v domácich značkách. Po jednom zástupcovi majú menej známe spoločnosti Acerbis (Spezia) a Zeus (Crotone). Dvadsiatku tímov uzatvára aj na Slovensku veľmi dobre známa Erreà, ktorá pripravila dresy futbalistom Parmy. Oproti minulej sezóne sa poradie na čele nezmenilo. Aj vlani dominovala v Sérii A spoločnosť Macron, ktorá však prišla v celkovom súčte o jeden tím. Do nižšej súťaže zostúpil Spal a ku konkurencii k Adidasu prešlo Cagliari. Líder talianskych dodávateľov však získal z tábora španielskej značky Joma tím Sampdorie. Kappa zostala pri kvartete tímov aj napriek tomu, že v Sassuole ju nahradili za Pumu a predposlednú priečku v lige znamenajúcu zostup obsadila Brescia. Zo Série B totiž do najvyššej súťaže postúpilo Benevento a od Le Coq Sportif prešla k turínskemu výrobcovi Fiorentina. Po starom všetko zostalo pri dvojici Nike – Erreà. Okrem spomínanej francúzskej spoločnosti s kohútom v logu už v najvyššej talianskej súťaži minimálne jednu sezónu neuvidíme ani netradičnú značku M908, v ktorej dresoch hrávali futbalisti Lecce.

Zdroj foto: planetafobal.com

Kto z popredných líg má najkrajšie fonty čísiel?

Nedávno sme aj v týždenníku rozoberali čísla na dresoch v našej Fortuna lige. Slovenské tímy nemajú predpísaný žiadny špecifický font, či iné pravidlá, ktoré by im určovali ako si môžu čísla na svojich dresoch upraviť. Ako je už dlhšie známe, iná situácia ale panuje v popredných európskych súťažiach. Zahraničný web Footy Headlines si posvietil na anglickú Premier League, španielsku La Ligu, taliansku Sériu A a francúzsku Ligue 1 a porovnal jednotlivé ligové fonty čísiel. Zaujímavosťou je v tomto prípade súťaž z krajiny Galského kohúta, kde je pre kluby k dispozícii až trojica rôznych efektov. V komentároch rád privítam vaše názory, ktorý z fontov sa vám páči najviac, prípadne či by ste niečo podobné chceli vidieť aj v našej najvyššej súťaži.

Zdroj foto: footyheadlines.com

V Subside Sports kúpite už aj modré dresy Slovenska

Minulý týždeň sme si vďaka e-shopu Subside Sports mohli podrobnejšie predstaviť detaily na bielych dresoch slovenskej reprezentácie, dnes sa pozrieme aj na domácu modrú sadu. Tá je opäť v kombinácii tmavomodrej a svetlomodrej farby, pričom dizajnu bude dominovať textúra hôr, ktorá je odkazom na naše Vysoké Tatry. Zaujímavý pohľad opäť ponúkol detail bočného lomeného pásiku, kde sa podľa všetkého vyskytujú prvky inšpirované čičmianskym vzorom. Dnes sa ale na sociálnej sieti Twitter objavila aj ďalšia časť, kde sú zase pre zmenu znázornené elementy zo slovenského štátneho znaku. Nezostáva nič iné, len dúfať, že nové dresy budú oficiálne predstavené už čoskoro a že ich zväz alebo spoločnosť Nike doplnia aj príslušným komentárom. Snáď by sa tak mohlo stať ešte pred októbrovým barážovým stretnutím o postup na presunutý šampionát EURO 2020. Pokiaľ by ste chceli byť na daný zápas pripravený v novom reprezentačnom oblečení, môžete si ho zakúpiť na tomto odkaze: https://bit.ly/2EC7NT6.

Zdroj foto: Subside Sports a Twitter.


Čo ak by nové dresy Manchestru inšpirovali aj ostatné kluby?

Aj ďalší príspevok bude nadväzovať na týždenník spred siedmich dní. Okrem iného sme sa v ňom venovali aj novým tretím dresom Manchestru United, na ktoré sú rôznorodé názory. Svoj pohľad predstavil ich dizajnér Inigo Turner, ktorý ich označil za odvážne a progresívne. Na britskom webe Museum of Jerseys sa zamysleli, ako by v tomto dizajne vyzeralo aj oblečenie ďalších mužstiev. Konkrétne vytvorili modro-čierne prevedenie pre Inter Miláno, modro-červenú verziu doplnenú žltými detailmi pre Barcelonu, či kombináciu žltej a bordovej, v ktorej hrávajú futbalisti Bradfordu City. Ďalej sme sa dočkali akejsi novej generácie známeho dizajnu Bruised Banana pre hráčov Arsenalu no a taktiež sa dostalo aj na oblečenie nigérijského národného tímu, ktoré je taktiež preslávené rôznymi netradičnými vzormi. Niektoré z dresov svetových veľkoklubov sa neskôr stávajú podkladmi pre katalógové modely, bude zaujímavé sledovať, či sa s netradičnou kombináciou diagonálnych pruhov ešte nestretneme napríklad v aplikácii miTeam.

Zdroj obrázkov: Museum of Jerseys.


Nové dresy 39. týždňa

Aj končiaci sa týždeň priniesol niekoľko nových dresov. Do dnešnej galérie sa nám ich nazbieralo tucet. Medzi obrázkami nájdete aj známu tvár – slovenského reprezentačného záložníka Juraja Kucku, ktorý si na seba obliekol obidve verzie náhradného oblečenia Parmy. Hneď trojicu dresov predstavil rekordný víťaz Európskej ligy UEFA FC Sevilla, ktorú budeme vídavať v bielom, modrom i červenom. Pozrieme sa aj k našim severným susedom a nechýbajú ani novinky z Britských ostrovov. Tam by som dal rád do pozornosti tretie dresy Bristolu City z dielne dánskej spoločnosti Hummel. Tie sú pokryté menoslovom fanúšikov, ktorí klub finančne podporili počas pandémie koronavírusu Covid 19.

Zdroj obrázkov: footballshirtculture.com

2 thoughts

  1. Tak SFZ už predstavil nové dresy. Nemôžeme sa čudovať, že náš futbal je tam kde je, keď najväčšia futbalová organizácia u nás má marketing na úrovni nejakej dediny.

    1. Vďaka za info, na Instagrame ani čiarka :-D Vidím, že akurát na fejsbúku je video. Klepem ešte týždenník, ale niečo ešte asi teda hodím.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s