Čo týždeň dal 9/2021

Vitajte pri prvom marcovom týždenníku. Dnes sa pozrieme na dresy Hannoveru k 125. výročiu založenia klubu, odhalíme, čo chystá v budúcej sezóne americká spoločnosť New Balance a vysvetlíme, prečo mal Dortmund vo včerajšom šlágri nemeckej Bundesligy na svojich dresoch dúhové logo sponzora. Ďalej sa pozrieme ako by súčasné futbalové dresy vyzerali bez reklám a značiek a v samotnom závere prezradíme astronomické sumy, ktoré jednotliví dodávatelia platia svetovým veľkoklubom. Príjemné čítanie!


Hannover oslavuje 125. výročie založenia

Nemecký Hannover 96 predstavil pri príležitosti blížiaceho sa 125. výročia založenia klubu špeciálnu edíciu dresov od spoločnosti Macron. Ako prezrádza samotný názov, tím dvojnásobného nemeckého majstra vznikol v roku 1896 a 12. apríla tak oslávi ďalšie významné jubileum. Špeciálna edícia dresov je výsledkom harmonickej spolupráce talianskych dizajnérov a zástupcov nemeckého tímu. Výsledkom je tak oblečenie, ktoré kombinuje taliansky cit pre dizajn a silnú identitu klubu z Dolného Saska. Výročie pripomínajú roky 1896 a 2021 umiestnené na zadnej strane pod výstrihom. Spodná časť tričiek je zase z vnútornej strany vyplnená klubovým mottom: „Niemals allain – Wir gehen Hand in Hand” ‒ „Nikdy sami – kráčame ruka v ruke.” Hannoveru patrí v prebiehajúcej sezóne druhej najvyššej nemeckej súťaže priebežne ôsma priečka.

📸 hannover96.de


Bude New Balance produkovať pre každý tím až štyri dresy?

Americká spoločnosť New Balance oznámila tento týždeň predĺženie spolupráce s francúzskym klubom LOSC Lille. Bostonská značka oblieka trojnásobného šampióna Ligue 1 už päť sezón a bude tak tomu aj v najbližšom období. V súvislosti s predĺžením spolupráce zaujala aj informácia, že k trom dresom pre budúcu sezónu 2021/22 by sa mali začiatkom roka 2022 pridať aj štvrté! Podľa všetkého je tak veľmi pravdepodobné, že firma s logom NB tak bude postupovať aj u ďalších svojich tímov. Štyroch dresoch v budúcom ročníku by sa tak mohli dočkať aj AS Rím, FC Porto, Athletic Bilbao, či Dynamo Kyjev.

Súčasné dresy LOSC Lille od americkej spoločnosti New Balance (📸 instagram.com/losclive)

Dúhový sponzor na dresoch Dortmundu

Vo včerajšom šlágri nemeckej Bundesligy sa futbalisti Borussie Dortmund predstavili na trávniku Bayernu Mníchov vo svojich tradičných žlto-čiernych dresoch. Tie ale obsahovali jednu novinku – logo partnera 1&1 malo dúhové pozadie. Aj v tomto prípade sa jednalo o podporu boja proti rôznym formám diskriminácie. Ten vedie dortmundský klub dlhodobo aj v rámci svojho klubového motta „Borussia verbindet“ – „Borussia spája.“ Osemnásobný nemecký majster si v minulosti uctil homosexuálne obete nacistického režimu a taktiež zorganizoval aj akčné dni proti homofóbii a sexizmu. Klub sa taktiež angažuje aj v európskom projekte Out, ktorý posilňuje postavenie LGBTIQ komunity vo futbale. Upravený emblém sponzora nechýbal ani na drese brankára Marwina Hitza a kapitán Marco Reus si zahral s dúhovou kapitánskou páskou. Bayern v stretnutí zvíťazil 4:2 a udržal si tak vedúcu priečku s dvojbodovým náskokom na druhé Lipsko. Dortmundu patrí so ziskom 39 bodov šieste miesto.

📸 bvb.de, instagram.com/bvb09


Súčasné dresy bez reklám a značiek

Už vo viacerých vydaniach týždenníka sme ponúkli galériu z amerického webu Bleacher Report. Ten okrem iného aj s radosťou upravuje fotografie súčasných futbalových dresov. V minulosti na nich napríklad prehadzoval farby, tak aby zodpovedali vzhľadu národných tímov, z ktorých pochádzajú jednotlivé klubové hviezdy, naposledy sme vybrali zase verziu s veľkými číslami, ktorá pripomínala oblečenie futbalistov zo zámorskej NFL. Tentokrát sa grafici vyhrali s emblémami sponzorov a dodávateľov, ktoré z oblečenia úplne odstránili. Môžete si tak vychutnať, ako by súčasné dresy vyzerali, keby v nich futbalisti hrávali niekedy v začiatkoch tejto najpopulárnejšej hry na svete.

📸 instagram.com/brfootball


Koľko platia dodávatelia svetovým veľkoklubom?

V súvislosti so súčasnou situáciou spôsobenou pandémiou koronavírusu Covid-19 sa neustále mení aj stratégia jednotlivých dodávateľov futbalových klubov. Americká spoločnosť Nike napríklad nepredĺžila spoluprácu s viacerými svetovými hviezdami ako Neymar, Lewandowski, či Ibrahimović a predčasne ukončila aj partnerstvo s talianskym klubom AS Rím. Aj v minulom vydaní týždenníka sme spomínali “osekávanie” sponzorských zmlúv pre FC Barcelona a podobným úpravám kontraktov sa určite nevyhnú ani ďalšie kluby. Pri tejto príležitosti je dobrým nápadom ukázať si rebríček dvadsiatich najdrahších zmlúv v súčasnom klubovom futbale. Kraľuje mu spomínaná Barcelona, ktorú americká spoločnosť Nike podporuje ročne sumou až 174 miliónov amerických dolárov. Na druhom mieste je od minulého roku Real Madrid, ktorému konkurenčný Adidas prispieva čiastkou 134 miliónov dolárov. Tretia priečka patrí Manchestru United, ktorý je tak na čele rebríčka anglických klubov. Ostatné značky už k svojim partnerom až také štedré nie sú – Puma má najvyššiu zmluvu s Manchestrom City (86 miliónov), New Balance s Liverpoolom (41 miliónov), Under Armour so Southamptonom (11 miliónov), Umbro s Evertonom (10 miliónov) a talianska Kappa s Neapolom (9 miliónov). Rebríček priniesol ešte v novembri web Sportcal (medzi časom sa premenoval na Global Data Sport). Pri niektorých kluboch sa jedná len o odhady a celková suma je v niektorých prípadoch podmienená aj dosiahnutými úspechmi. Do rebríčka boli zaradené len kluby z piatich najlepších európskych súťaží (🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Premier League, 🇪🇸 La Liga, 🇩🇪 Bundesliga, 🇮🇹 Séria A a 🇫🇷 Ligue 1).

📸 Sportcal (Global Data Sport)

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s